سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های یک لوگوتایپ حرفه ای

 

46 درصد از برندهای برتر امروزی دارای لوگوتایپ هستند تا نماد شرکتشان باشد. برخی ممکن است بگویند که این یک مد یا یک روند گذرا است، اما لوگوتایپ فراتر از این حرفها است.

 

برندهای قدیمی مانند کوکاکولا از سال 1887 نشان تجاری مبتنی بر نوع خود را حفظ کرده اند.

 

بنابراین اگر می‌خواهید یک علامت گرافیکی قابل اعتماد برای کسب‌وکارتان به‌دست آورید، این مقاله به شما یاد می‌دهد که چه چیزی یک لوگوی مؤثر را ایجاد می‌کند و چگونه می‌توانید برای برند خود لوگو بسازید. این مقاله به اصول اولیه می پردازد و به شما کمک می کند تا روند طراحی لوگو حرفه ای را با موفقیت انجام دهید. ما در حال بحث در مورد موارد زیر هستیم تا به شما کمک کنیم در ساخت یک لوگوی نامه اعتماد بیشتری داشته باشید.

 

لوگوتایپ چیست؟

انواع لوگوتایپ

بخش هایی از لوگوتایپ

ویژگی های طراحی لوگوی خوب

نحوه ساخت لوگوتایپ

برای دیدن قیمت انواع لوگو و نمونه لوگو های مختلف به سایت آرمکده مراجعه کنید.

 

لوگوتایپ چیست؟ 

مردم ممکن است لوگو را به عنوان روشی سطحی برای تزئین دارایی های بازاریابی مانند طراحی وب یا تابلوی فروشگاه درک کنند. اما این قطعه ساده از طراحی گرافیکی بیش از این است. این یکی از مؤثرترین ابزارها برای ارتباط بصری است که به شما امکان می دهد خود را به عنوان یک برند بیان کنید و مخاطبان هدف خود را جذب کنید.
 
لوگوتایپ از تایپوگرافی به عنوان تمرکز اصلی طراحی استفاده می کند. از فضا، خطوط، شکل و حروف برای ایجاد یک ترکیب متقاعد کننده استفاده می کند. این بدان معنی است که نسبت به سایر سبک های لوگو مانند آرم های تصویرسازی و آرم های طلسم مستقیم تر است.
 
به طور معمول، تصویر کمی در این طراحی وجود دارد که به کاهش حواس‌پرتی بصری کمک می‌کند و باعث می‌شود مخاطب بیشتر روی نام شرکت تمرکز کند.
 
در زیر به برخی از مزایای داشتن لوگوی حروفی اشاره شده است.
 
این به مردم اجازه می دهد بیشتر روی برند شما تمرکز کنند.
تصاویری که ممکن است مخاطبان شما را گیج کند ندارد.
این به حفظ سادگی طراحی شما کمک می کند و استفاده از آن را آسان می کند.
به شما امکان می دهد شخصیت خود را با حداقل عناصر طراحی نشان دهید.
برای شرکت ها در صنایع مختلف سازگار است
 
انواع لوگوتایپ 
تنوع زیادی وجود دارد که می توانید با طراحی متن ایجاد کنید. شما سه گزینه اصلی دارید که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید و این بخش شما را با هر کدام آشنا می کند. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهترین تصمیم را برای برند خود بگیرید و طرح مناسب را انتخاب کنید.
 
لوگوهای حروف 
این طرح لوگوی الفبای که به عنوان لوگوهای اولیه نیز شناخته می شود، یک طرح بصری جمع و جور با مشخص کردن نام اختصاری یا اولیه یک نام تجاری ایجاد می کند. علامت نامه انتخابی محبوب برای شرکت هایی است که نام های طولانی دارند و می خواهند آنها را کوتاه کنند. Hulu    ، NBC     و LG     برخی از برندهایی هستند که این طراحی را به عنوان نشان تجاری خود دارند. 
 
لوگوهای وردمارک
لوگوهای Wordmark تمام نام یک شرکت را به تصویر می کشند. کارشناسان این مفهوم طراحی را برای مشاغل کوچک توصیه می کنند زیرا به مخاطبان آنها کمک می کند تا با نام کوتاه آنها بیشتر آشنا شوند.
 
علامت ترکیبی
این طرح تلفیقی از دو مفهوم تایپوگرافی ذکر شده است. نام تجاری کامل با مونوگرام موجود به عنوان یک عنصر تزئینی مشخص شده است. شرکت هایی مانند Chanel، Fendi و Aldi از همین مفهوم طراحی برای هویت برند خود استفاده می کنند. این طراحی راهی برای برندهاست تا از هر دو گزینه بهترین استفاده را ببرند.
 
قبل از تصمیم گیری، ضروری است که به اهداف و اولویت های خود به عنوان یک برند فکر کنید. هر مفهوم طراحی تایپوگرافی دارای نقاط قوت و ضعف متفاوتی است که می توانید از آنها برای کمک به رشد آگاهی برند استفاده کنید.
 
بخش هایی از لوگوتایپ
برای ساختن هویت برندی که تصور درستی ایجاد می کند، چیزهای زیادی ادامه می یابد. ویژگی های مختلف یک لوگو به ایجاد یک طراحی ارتباطی تر کمک می کند. شما را قادر می سازد از طراحی گرافیکی برای به تصویر کشیدن شخصیت و خلق و خوی کسب و کار خود استفاده کنید.
 
مردم ممکن است نسبت به لوگوهای متنی احتیاط کنند، زیرا آنها بدون تصویرسازی زیاد پیش نمی روند. اما این بخش نشان می دهد که از چه چیزی می توانید برای ایجاد یک لوگوی چشمگیر استفاده کنید. آشنایی با هر یک و نحوه استفاده از هر جزء به شما کمک می کند تا به چشم انداز خود برسید.
 
این بخش به عناصر ضروری طراحی لوگوی تایپوگرافیک می پردازد. عناصر طراحی مورد نیاز برای ایجاد یک علامت متعادل را خواهید آموخت.
 
نام برند
 
یکی از اهداف اصلی لوگو این است که خود را به طور مختصر و قابل توجه به مردم معرفی کنید. به همین دلیل است که علامت های تجاری نام شرکت را نشان می دهند. این به اطلاع مخاطبان از نام شما کمک می کند و به آنها کمک می کند تا آن را به خاطر بسپارند. آنها می توانند از نام شما برای جستجوی شما استفاده کنند و به مسیر خرید منتهی شوند.
 
چیز دیگری که می توانید به علامت برند خود اضافه کنید شعار و تاریخ تاسیس است. این اطلاعات ممکن است به مشتریان شما کمک کند تا شما را بیشتر بشناسند و شما را از رقبا بیشتر تشخیص دهند.
 
فضا
 
فضای سفید برای هر طراحی گرافیکی، چه برای فاکتورها یا طراحی وب، بسیار مهم است. این قسمت خالی است که می توانید برای سازماندهی عناصر دیگر به لوگوی خود اضافه کنید. این یک عنصر نادیده گرفته شده است که کنتراست، تأکید و تعادل را به دست می آورد.
 
فضای کافی در طراحی خود بگذارید و اجزای آن را خیلی نزدیک به هم نگذارید. در نظر گرفتن این موضوع درک و خواندن طرح شما را آسان تر می کند.
 
رنگ
 
با رنگ به طرح خود انرژی بدهید. این به شما امکان می دهد به طراحی خود شخصیت بدهید و آن را به روشی چشم نواز انجام دهید. انتخاب رنگ های برند شما با استفاده از رنگ هایی که با ویژگی های برند شما مرتبط هستند با استفاده از روانشناسی رنگ قابل دستیابی است. این روش دیگری برای شکل دادن به نحوه درک مشتریان از شما است.
 
یکی از راه‌هایی که می‌توانید رنگ مناسبی را پیدا کنید که به شما این امکان را می‌دهد این است که شخصیت برند خود را مشخص کنید. قبل از شروع این کار، ایده واضحی از ویژگی هایی که می خواهید برند شما برانگیزد داشته باشد، داشته باشید. در مرحله بعد، می خواهید به این فکر کنید که چه چیزی در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود و به منحصر به فرد شدن برند شما کمک می کند.
منبع: https://www.brandcrowd.com/blog/what-makes-a-great-text-logo/