سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوگو لویی ویتون

هویت بصری برچسب مد معروف، ظریف و در عین حال جسورانه است و قطعا یکی از قابل تشخیص ترین در سراسر جهان است. لوگوی متنی این برند از علامت کلمه کامل و یک مونوگرام تشکیل شده است که برای الگوهای پارچه و سگک محصولات این برند لوکس نیز استفاده می شود.

در این مقاله به معرفی لوگو لویی ویتون می پردازیم.

لوگوی خانه مد در اواسط قرن نوزدهم طراحی شد و هرگز تغییر نکرده است، فقط چند نشان اضافی در طول سال ها اضافه شد و برای مدتی علامت کلمه از لوگوی رسمی حذف شد و مونوگرام به عنوان اصلی باقی ماند.

 

در مورد پالت رنگ، هویت بصری این برند رده بالا از دو نسخه استفاده می‌کند: یک نسخه تک رنگ، که در هر سطح و پس‌زمینه قوی و ظریف به نظر می‌رسد، و رنگ بژ روشن، نزدیک به طلا، رنگ لوکس و پیچیده. ، منعکس کننده ماهیت و شخصیت شرکت است.

 

لویی ویتون چیست؟

لویی ویتون یک برند مد لوکس است که در سال 1854 در فرانسه تأسیس شد و به نام بنیانگذار آن نامگذاری شد. امروزه این برند، متخصص در مد، اکسسوری و کفش زنانه و مردانه، بخشی از گروه LVMH است و بوتیک‌های خود را در تمام شهرهای اصلی در تمام قاره‌ها قرار دارد.

 

برای نشان اضافی، این برند از یک گل سبک در دو نسخه استفاده می کند - یکی با چهار گلبرگ دراز و نوک تیز، محصور در یک لوزی سیاه، و دیگری یک گل گرد است که در داخل یک دایره جامد قرار گرفته است. هر دو نشان توسط شرکت به عنوان نشانه های آن استفاده می شود و اغلب می توان آنها را به صورت برجسته و چاپ شده بر روی کالاهای چرمی و نساجی مشاهده کرد.

نماد فعلی لویی ویتون هنوز هم یادآور بنیانگذار شرکت است. کاراکترهای "L" و "V" به شیوه ای کاملاً پیچیده در هم قفل شده اند، اما بسیار خوانا می مانند. در زیر مونوگرام، علامت کلمه "Louis Vuitton" وجود دارد.

 

نشان LV و مشکل جعل

نشان LV

 

 

LV یکی از جعلی ترین مارک های مد است، طبق برخی منابع، تقریبا 20? از تمام لوازم جانبی تقلبی فروخته شده در اتحادیه اروپا با مارک لویی ویتون است. شرکت مد این مشکل را بسیار جدی می گیرد و حدود 60 کارمند تمام وقت دارد که مسئول کار ضد جعل هستند. این شرکت ابتکارات زیادی را ارائه کرده است که قرار است تعداد تقلبی ها را کاهش دهد. به عنوان مثال، یک بوم مونوگرام امضا ایجاد کرد. الگوی فورا قابل تشخیص بر اساس مونوگرام LV است.

 

فونت

 

لوگوی لویی ویتون در دو سبک متفاوت اجرا شده است. نام کل برند که در زیر مونوگرام قرار گرفته است با تمام حروف بزرگ فونت سبک و ظریف Futura sans-serif نوشته شده است که نشان دهنده شخصیت مدرن و مترقی خانه مد است و جسارت و ظرافت کلاسیک مونوگرام را کاملا متعادل می کند.
 
مونوگرام LV اولین بار در سال 1954 به صورت دستی طراحی شد و هنوز هم از همان تایپ فیس استفاده می کند. "V" مستقیم که روی "L" مورب همپوشانی دارد، یکی از نمادین ترین نمادهای جهان را تشکیل می دهد. هر دو حروف دارای خطوط محکم و کشیده و خطوط متمایز ضخیم هستند که نشان دهنده سنت ها، پیچیدگی و تجمل هستند.
 
رنگ
لوگوی رنگی لویی ویتون
 
طرح رنگ سیاه و سفید نشان لویی ویتون نمونه ای از سادگی و ظرافت کلاسیک است. همچنان باید به این نکته اشاره کنیم که بسته به زمینه، لوگو ممکن است در رنگ های دیگری ارائه شود. برخی از محبوب ترین انتخاب ها شامل رنگ های طلایی، قهوه ای و نارنجی است. در برخی موارد، طراحان یک طرح رنگی رنگین کمانی را انتخاب می‌کنند، که مونوگرام را در چندین رنگ مختلف در یک زمینه بصری واحد می‌دهد.