سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاریخچه لوگو یاهو

یاهو قدیمی ترین شرکتی است که از رونق فناوری دهه 1990 خارج شده است. نام عجولانه، رنگ های بنفش جسورانه و تبلیغات خنده دار آن مانند منادیان عصر جدید به نظر می رسید. از زمان تأسیس، لوگوی آن منعکس کننده لحظات کلیدی در تاریخ یاهو بوده است.

پیش تر تاریخچه انواع لوگو را بررسی کردیم اما امروز قصد داریم به تاریخچه لوگو یاهو بپردازیم؛ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

 

تاثیر یاهو

برای بسیاری در دهه 1990، پورتالی با نام عجیب و غریب و تبلیغات خنده دار تمام چیزی بود که اینترنت وعده داده بود. این به عنوان یک دایرکتوری شروع شد که به صورت دستی توسط کاربرانی به نام "موج‌گردها" نگهداری می‌شد. در تلاش خود برای همه چیز برای همه مردم، فیدهای خبری، امتیازهای ورزشی و گروه های بحث را اضافه کرد.

برای سفارش طراحی مجدد لوگو با آرمکده تماس بگیرید.

بعداً بازی‌های محبوب، سفر، نقشه‌ها، نسخه کودکانه به نام Yahooligans و سایر خدمات را اضافه کرد. یاهو پیشگامان اینستاگرام و یوتیوب را اختراع کرد زیرا سعی داشت به یک پورتال همه منظوره تبدیل شود.

 

یاهو به خاطر تبلیغات خنده دار "yodeling" خود که در آن مردم نام شرکت را یاد می کردند، شناخته شد. سایر تبلیغات پرسیدند: "آیا شما یاهو هستید؟" این پیشگام در استفاده از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک بود که در اینترنت استاندارد شده است.

 

یاهو چگونه شروع به کار کرد

در سال 1994، جری یانگ و دیوید فیلو دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی برق در دانشگاه استنفورد بودند. در آن زمان، اینترنت برای بسیاری از مردم هنوز دنیایی جدید و ناشناخته بود. آنها تصمیم گرفتند راهنمای ایجاد کنند که به مردم کمک کند بیشترین استفاده را از اینترنت ببرند. آنها یک وب سایت ساختند و نام آن را Jerry and David’s Guide to the World Wide Web گذاشتند.
 
یک سال بعد نام سایت خود را به Yahoo و دامنه وب سایت را به yahoo.com تغییر دادند. این نام مخفف عبارت «Yet Another Hierarchical Officious Oracle» بود.
 
سخنان حکیمانه
کلمه "اوراکل" به شرکت نرم افزاری اشاره نمی کند. به معنای این کلمه به عنوان مکان حقیقت و حکمت اشاره می کرد.
 
در عرض چند ماه، وب سایت بیش از 1 میلیون بازدیدکننده داشت و شرکای پتانسیل یک سرمایه گذاری تجاری را دیدند. آنها یاهو را ادغام کردند و به دنبال سرمایه گذاران بودند.
 
مایکل موریتز از شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز Sequoia Capital اولین کسی بود که با دو دور سرمایه گذاری به مبلغ 3 میلیون دلار قدم برداشت. تنها یک سال بعد، یاهو عرضه اولیه عمومی خود را داشت و 34 میلیون دلار جذب کرد.
 
یاهو چگونه علائم نگارشی خود را به دست آورد: داستان علامت تجاری
وقتی فیلو و یانگ سعی کردند نام یاهو را علامت تجاری بگذارند، متوجه شدند که این نام قبلاً توسط چندین شرکت، از جمله سس باربیکیو و مجموعه ای از چاقوهای استیک، علامت تجاری بوده است. برای دور زدن این مانع علامت تعجب را اضافه کردند. هیچ کس دیگری علامت تعجب به نام خود نداشت و این بدان معنی بود که علامت تجاری در دسترس بود.
 
یاهو اولین لوگوی خود را در سال 1994 توسعه داد. این یک علامت کلمه ساده بود که یاهو را با حروف سیاه و فونت Times New Roman خوانده می شد. مانند پورتالی که ارائه می کرد، ساده و قدرتمند بود. این شرکت پس از دریافت علامت تجاری خود در سال 1995، لوگوی جدیدی ایجاد کرد که شامل علامت تعجب بود.
دهه 1990 پر از تغییرات بود
در مارس 1995، این شرکت لوگوی دیگری را با طراحی کاملا متفاوت معرفی کرد. در این فونت، یک فونت خشن و بدوی با حروف قهوه‌ای و سایه‌دار با علامت تعجب سیاه روی «یاهو» نوشته شده بود.
 
این لوگو به نظر می رسید که متعلق به برنامه تلویزیونی Flintstones است. اگر این یکی را به خاطر نمی آورید، به این دلیل است که فقط پنج ماه طول کشید.
 
جامپینگ Y
لوگویی که به دنبال داشت روشن و گویا بود. طراحی شده توسط طراح گرافیک داخلی دیوید شن، از یک حرف Y تلطیف شده به رنگ زرد روشن استفاده کرده است. به نظر می رسید Y در حال پریدن روی یک کره گرد آبی است. کلمه Yahoo در متن بنفش روشن در زیر کره زمین ظاهر شد.
 
یاهو از آن به عنوان "پرش Y" یاد می کند.
 
لوگو ماندگار نشد، اما علامت کلمه جدید ماندگار شد. این علامت که توسط کوین فارنهام از آژانس تبلیغاتی ارگانیک طراحی شده است، در تمام این سال‌ها تقریباً دست نخورده باقی مانده است. از آن زمان تا کنون بخشی از لوگوی یاهو را تشکیل داده است.
 
یاهو همچنین یک لوگوی جایگزین ایجاد کرد. این یک دایره بنفش با یک "Y" سفید در مرکز بود. این لوگو برای استفاده در نوار ابزار یاهو طراحی شده است. به Y-bar معروف بود که اصطلاح چاپگر برای علامت تعجب است.
 
در قرمز
در سال 1996، یاهو به طور موقت رنگ علامت خود را از بنفش به یک متن قرمز سایه دار تغییر داد.
 
در سال 2009، یاهو یک تغییر نام تجاری شرکتی را انجام داد. این تلاش پس از سال‌ها دعوای کبودی برای تصاحب و بحث ادغام با همکار غول فناوری مایکروسافت انجام شد. پس از سال‌ها بحث و گفتگو، این دو به توافق رسیدند که مایکروسافت می‌تواند از موتور جستجوی یاهو برای ایجاد موتور جستجوی خود که بینگ نام داشت استفاده کند.
 
یاهو از این فرصت استفاده کرد تا به رنگ بنفش اصلی خود برگردد و تغییرات دیگری در تصویر شرکت خود ایجاد کند. یاهو در پستی در وب سایت این شرکت توضیح داد: "به رنگ بنفش سلام کنید زیرا یاهو وارد فصل جدیدی در تاریخ خود می شود."
 
تغییر نام تجاری
در سال 2009، این شرکت کارول بارتز را به عنوان مدیر اجرایی (مدیرعامل) و رئیس هیئت مدیره منصوب کرد. او جانشین یکی از بنیانگذاران جری یانگ شد. بارتز بعداً به PC World گفت که کاربران یاهو این سایت را "خانه خود در اینترنت" می دانند.
 
این تغییر با تغییر لوگوی دیگری همراه بود. این بار یاهو یک بار دیگر رنگ بنفش اصلی خود را در آغوش گرفت. پس از این، همه برندهای شرکتی و لوگوهای جایگزین به رنگ بنفش خواهند بود.
 
در سال 2013، این شرکت یک لوگوی جدید ایجاد کرد که برای اولین بار از فونت sans serif استفاده کرد.
 
تغییرات در بالا
یاهو یکی از معدود شرکت های فناوری بود که از رونق فناوری و رکود متعاقب آن جان سالم به در برد. پس از سال 2009، این شرکت دستخوش تغییراتی شد و چندین بار رهبری را تغییر داد.
 
در سال 2012، ماریسا مایر، مدیر سابق گوگل، به عنوان مدیرعامل شرکت کرد. او جوانترین مدیر عامل یک شرکت Fortune 500 است. در سال 2017، این شرکت بسیاری از مشاغل اصلی خود را به Verizon فروخت.
 
لوگوی فعلی
در سال 2019، این شرکت طراحی مجدد لوگوی دیگری را راه اندازی کرد. شرکت معروف طراحی گرافیک پنتاگرام لوگوی جدیدی ایجاد کرد که برای اولین بار از حروف کوچک استفاده کرد. این لوگویی است که اکنون در تمام محصولات یاهو می بینید.
 
علامت کلمه جدید دارای فونت پررنگ و بدون سری با علامت تعجب مایل است. این ظاهر تازه ای است که برای نشان دادن عصر جدیدی برای یاهو طراحی شده است.
 
یک بیانیه مطبوعاتی همراه گفت: "ما در حال ارائه مجموعه ای از محصولات و تغییرات جدید هستیم تا به شما کمک کنیم آنچه را که دوست دارید بیشتر بدست آورید."