سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی لوگو برای مراکز ماساژ و اسپا

ما در زمان‌های چالش برانگیزی زندگی می‌کنیم، بنابراین ممکن است جای تعجب نباشد که صنعت سلامت و تندرستی، از جمله انواع مختلف اسپا، به رشد خود ادامه دهد. بیش از 22000 کسب و کار تنها در ایالات متحده وجود دارد که تحت صنعت ماساژ و "اسپا" قرار دارند. و البته، چندین زیرگروه مختلف نیز وجود دارد.

این حتی شرکت‌های بهداشتی و سلامتی را که خدمات درمانی اسپا را به عنوان یک خدمات اختیاری ارائه می‌کنند، در نظر نمی‌گیرد، چه رسد به شرکت‌هایی که درمان‌های آبگرم خانگی مانند درمان‌های صورت را تولید می‌کنند!

در این مقاله قواعد طراحی لوگو مراکز ماساژ و اسپا را با هم مرور می کنیم.

با چنین طیف گسترده ای، پیدا کردن جایگاه خود می تواند چالش برانگیز باشد. و حتی زمانی که آن را پیدا کردید، هنوز مسئله طراحی برندی وجود دارد که دقیقاً نشان دهنده آنچه شما باید به مخاطبان خود ارائه دهید، و همچنین مخاطبان هدف شما را به سمت خود جذب می کند.

ساخت لوگو ماساژ و اسپا شما کار بزرگی برای انجام دادن دارد، زیرا معمولاً اولین ارتباطی است که مخاطبان بالقوه شما با شرکت شما دارند. علاوه بر این، بلافاصله به یاد ماندنی‌ترین اثر برندسازی است که تولید می‌کنید حداقل، اگر درست انجام شود، همینطور خواهد بود.

دقت در طراحی لوگوی اسپا
مهم است که درک واضحی از آنچه از طریق کسب و کار آبگرم خود ارائه می دهید داشته باشید. این باید در بازاریابی انجام شود، در غیر این صورت به دلیل ارسال پیام نادرست یا ارائه معیوب، خطر بیگانگی مشتریان را دارید.
به عنوان یک مثال افراطی، اسپاها فقط برای انسان ها نیستند - اسپاهای مخصوص حیوانات خانگی نیز وجود دارند. بنابراین اگر لوگوی سگ برای اسپاهای گرومی حیوانات خانگی طراحی کنید، زمانی که قصد ایجاد یک فضای سلامتی برای انسان ها را دارید، با سوء تفاهم هایی مواجه خواهید شد. و برعکس آن نیز صادق است!
 
شناخت کسب و کار و مخاطبان مورد نظرتان اولین قدم مهم برای ایجاد یک طراحی دقیق و موثر لوگوی اسپا است.
 
آنچه در زیر چتر "آرم اسپا" پوشانده شده است
اسپاها همه در مورد ارائه داروهای درمانی به مشتریان خود هستند.
 
با در نظر گرفتن این موضوع، ممکن است لوگوهای سلامتی، زیبایی، سلامت، و همچنین لوگوهای پزشکی و داروسازی، آرم های مو، آرم های مراقبت از پوست، آرم های اسانس و عطر، و آرم های ماساژ درمانی شباهت زیادی با آرم های اسپا داشته باشند. . به این دلیل که بسیاری از این شرکت‌ها طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌دهند که شامل درمان‌هایی برای رسیدگی به این موضوعات می‌شود.
 
سایر اسپاها ممکن است دارای خدمات طب سوزنی یا خدمات کایروپراکتیک باشند. به طور کلی، اسپاها برای افزایش سلامت کل بدن طراحی شده اند.
 
 
لوگوی مرکز اسپا
و به همین جا ختم نمی شود. به دلیل ارتباط ذهن و بدن، استراحتگاه های یوگا اغلب دارای اسپا هستند. اگر اسپای شما شامل یوگا به عنوان یک ویژگی است، یک لوگوی مدیتیشن یا یک لوگوی یوگا ممکن است برای برند ایده آل باشد.
 
در واقع، اگر مربوط به سلامتی باشد، به احتمال زیاد اسپا برای آن وجود دارد!
 
رد کردن خدماتی که در یک اسپا ارائه می شوند بسیار ساده تر از این است که کاملاً شامل آنچه می توانید پیدا کنید. این باید نشان دهد که قبل از شروع به طراحی لوگو، شناخت برند و خدماتی که ارائه می دهید چقدر مهم است.
 
از کجا می توان الهام بخش لوگوی اسپا را پیدا کرد
با توجه به ویژگی هایی که آبگرم شما به وضوح ارائه می دهد، زمان آن رسیده است که گام دوم را بردارید: به دنبال الهام گرفتن باشید.
 
یک مکان خوب برای شروع یافتن ایده های لوگوی اسپا، نگاه کردن به لوگوهای اسپاهایی است که در حال حاضر در حال کار هستند. به احتمال زیاد، شما یک آبگرم مورد علاقه را در ذهن دارید، خواه اسپای مورد علاقه شما در تعطیلات باشد یا در منطقه محلی شما کار می کند.
 
از طرف دیگر، می‌توانید برخی از معروف‌ترین آرم‌های آبگرم در جهان را بررسی کنید، مانند فهرست‌شده‌ای در اینجا در مرکز اسپاهای مقصد برتر مجله Town و Country. اینها شامل برخی از بهترین آرم های آبگرم موجود است.
 
 
بهترین لوگوهای اسپا
نکته، در نهایت، این است که یک ایده خوب از آنچه عناصر فردی در مورد اسپاهایی که نشان می دهند، می گویند. از آنجایی که عناصر لوگو بسیار خاطره انگیز هستند و اسپاها بسیار با سلامت و تندرستی کل بدن مرتبط هستند، تجزیه و تحلیل رنگ ها، فونت ها و گرافیک ها به بیننده مهم است. چه چیزی کار می کند - و چه چیزی کار نمی کند؟
اگر به دنبال ایده‌های لوگوی اسپای پزشکی هستید، به لوگوی ساده و تصفیه شده اسپا VIVAMAYR Altausee در Altausee، اتریش نگاهی بیندازید. این لوگو از یک لوگوی ساده با حروف V استفاده می‌کند، که از نظر سبک طراحی شده است تا شبیه یک علامت تیک دور شده به نظر برسد و با رنگ قرمز ملایم و گرم ارائه شده است. این یک راه عالی برای نشان دادن تفاوت بالقوه بین لوگوی اسپا سلامت و، به عنوان مثال، آرم اسپا و سالن آرایش مو، یا آرم زیبایی و اسپا است. این بدان معنا نیست که تصاویر لوگوی کلاسیک اسپا برای لوگوی med spa کار نمی کنند، اما احتمالاً تفاوتی در نحوه طراحی آن وجود خواهد داشت.
 
 
 
وقتی صحبت از لوگوهای منحصر به فرد اسپا لوکس می شود، لوگوی Post Ranch Inn در بیگ سور، کالیفرنیا، یک نمونه برجسته است. این یک طرح تقریباً انتزاعی است که هم به تصاویر گیاه شناسی سنتی و هم میراث بومی منطقه اشاره می کند، با یک خط محصور که حس کاملی را به شما القا می کند، که کاملاً برای یک آبگرم تمام بدن و تمام ذهن مناسب است.
 
 
 
در طرف مقابل، آرم Massage Envy یک علامت ساده و کاربردی است که برای تأکید بر «ME» طراحی شده است. اگرچه جذاب‌ترین یا جذاب‌ترین لوگوی موجود نیست، اما برای یک امتیاز اسپا که یکی از بزرگ‌ترین آرم‌های ایالات متحده است، مطمئناً پیام را منتقل می‌کند!
 
چگونه طراحی لوگوی اسپا را شروع کنیم
اولین گام مهم در شروع طراحی لوگو این است که خدماتی را که ارائه می دهید، مخاطبانی که برای آنها بازاریابی می کنید و شخصیت پشت برندتان در نظر داشته باشید.
 
همه اینها در تصمیمات طراحی شما در حین پیشرفت نقش دارند. این ایده خوبی است که با بررسی مرحله به مرحله طراحی خود، طرح کلی مخاطبان هدف، خدمات و شخصیت برند خود را نزدیک به دست داشته باشید.
طراحان حرفه ای اغلب با ایده های مختلف لوگو شروع می کنند. می توانید این کار را با دست، با خودکار یا مداد و کاغذ انجام دهید.
 
هنگام طوفان فکری، ایده های گرافیکی زیر را در ذهن داشته باشید. آنها ممکن است بهترین آرم های آبگرم را برای الهام بخشی که نیاز دارید به شما بدهند.
 
بهترین گرافیک برای لوگوی اسپا
باز هم، از آنجایی که اسپاها طیف وسیعی را پوشش می دهند، بهترین گرافیک برای لوگوی اسپا شما به خدماتی که ارائه می دهید بستگی دارد.
 
بیایید آنها را به چند دسته مختلف تقسیم کنیم.
 
لوگوی سلامت عمومی: تصاویر لوگوی عمومی آبگرم اغلب از ماندالا، گیاهان گیاهی و گل به عنوان تم استفاده می کنند. شکوفه های نیلوفر آبی، آرم گل رز یا نوع دیگری از آرم گل، بامبوی سبک و صحنه های آرام آب را در نظر بگیرید. گرافیک آرم آب تلطیف شده برای اسپاها بسیار عالی است، زیرا باعث ایجاد حس آرامش و رفاه می شود. علاوه بر این، ممکن است در حال طراحی یک آبگرم با لوگوی استخر باشید و یک صحنه آبی مانند حوض یا فواره برای این کار عالی خواهد بود.
 
لوگوی اسپا و ماساژ: لوگوهای ماساژ درمانی می توانند به راحتی از دسته کلی ایده های طراحی لوگو اسپا وام بگیرند، زیرا همان احساس آرامش باید در لوگوی ماساژدرمانگر وجود داشته باشد. با این حال، وقتی صحبت از آرم اسپا روزانه در مقابل ایده های لوگوی ماساژ به میان می آید، ممکن است گرافیک های خاص تری برای لوگوی ماساژ و اسپا وجود داشته باشد، مانند لوگوی دست ماساژ دهنده. علاوه بر این، نوع خاصی از خدمات ماساژ ارائه شده باید در نظر گرفته شود. ممکن است لازم باشد یک آرم ماساژ پا، آرم بدن، لوگوی ماساژ تایلندی، لوگوی ماساژ ورزشی ایجاد کنید - باز هم، این باید واقعاً اهمیت دانستن خدماتی را که اسپا ارائه می دهد نشان دهد!
 
لوگوی زیبایی: اسپاهای زیبایی معمولاً خدماتی مانند کوتاه کردن مو و مدل‌ها، خدمات آرایشگری، خدمات ناخن، مراقبت از پوست و صورت و محصولاتی مانند محصولات مراقبت از مو و عطر را ارائه می‌دهند. ایده‌های لوگوی اسپا زیبایی شامل آرم‌های شبح مانند یک زن یا دختر، اغلب تلطیف می‌شوند. دست های تلطیف شده با ناخن های رنگ شده به عنوان آرم اسپا ناخن.
به خاطر داشته باشید که فقط خود گرافیک نیست که باید تصمیم گیری شود، بلکه سبک گرافیک نیز باید تصمیم گیری شود. برای اکثر اسپاها، یک طراحی ساده و شیک بهترین کار را خواهد داشت.