سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اصول انتخاب اسم برند

 

انتخاب اسم برند مناسب می تواند تاثیر زیادی بر کسب و کار شما داشته باشد. در این مقاله، دوستان ما در آرمکده بحث می کنند که چگونه می توانید بهترین نام تجاری را برای تنظیم کسب و کار خود برای موفقیت انتخاب کنید.

 

بنابراین شما در نهایت تصمیم گرفتید که آن ایده درخشان را به یک تجارت قانونی تبدیل کنیدتبریک! احتمالاً در حال حاضر کارهای زیادی در ذهن شما وجود دارد، از جمله اینکه چگونه محصول خود را بازاریابی کنید، چگونه تعیین کنید بازار هدف شما چه کسی است، و چه مقدار سرمایه برای ایجاد کسب و کار نیاز دارید.

البته، همه اینها بخش‌های مهمی از طرح کسب‌وکار شما هستند، اما آیا قبلاً اساسی‌ترین عنصر برند خود را حل کرده‌اید؟

 

بله، شما به یک نام برند نیاز دارید - و اگر در پیدا کردن یک نام مشکل دارید، این کاملا طبیعی است. آرمکده به شما کمک می کند که یک لوگو و نام تجاری عالی انتخاب کنید. 

 

اصول انتخاب اسم برند
حتی برخی از بزرگ‌ترین نام‌ها در برندسازی در دام این باور قرار می‌گیرند که یک راه وجود دارد که هر کسب‌وکاری باید به فرآیند نام‌گذاری نزدیک شود.
 
آژانس‌های نام‌گذاری بزرگ تمایل دارند به سمت نام‌های جذاب تک کلمه‌ای مانند اوبر گرایش پیدا کنند. آنها استدلال می کنند که این نام ها توجه را به خود جلب می کنند زیرا نامتعارف و مدرن هستند.
 
بسیاری از کارشناسان برندینگ موضع مخالفی دارند و می گویند بهترین نوع نام، نامی توصیفی است که بیان می کند شرکت شما چه می کند. آنها ادعا می کنند که این باعث صرفه جویی در پول شما در بازاریابی می شود، زیرا لازم نیست زمان و منابع خود را برای توضیح آنچه شرکت شما انجام می دهد تلف کنید.
 
بسیاری از مردم نسبت به نام های جذاب یا نام های تجاری توصیفی غیرت دارند. هیچ یک از این رویکردها به هیچ وجه اشتباه نیست... اما ادعای این که اینها تنها راه هایی برای نام گذاری برند هستند، محدود کننده و تقلیل کننده است.
 
چیزی که ما دریافتیم این است که هر کسی به چیز متفاوتی نیاز دارد.
 
پس از تجزیه و تحلیل میلیون‌ها نام تجاری و کار بر روی هزاران پروژه، کاملاً واضح است که باید رویکرد نسبی‌تری در نام‌گذاری برند وجود داشته باشد. با توجه به اینکه بسیاری از کسب‌وکارها، برنامه‌ها و نیازهای منحصربه‌فرد خود را دارند، ادعای وجود یک رویکرد برتر برای نام‌گذاری کاملاً نادرست است.
 
برای پیدا کردن نام مناسب برای هویت برند خود، نیازها و موقعیت منحصر به فرد خود را در نظر بگیرید.
 
نام مناسب برای برند شما 
ایجاد نام مناسب برای نام تجاری شما به معنای تطبیق یک استاندارد منحصر به فرد و جهانی نیست. این مانند برگزاری دوومیدانی و دوی ماراتن با استاندارد موفقیت یکسانی است، زمانی که هر دو ورزشکار برای مسابقات کاملاً متفاوت تمرین می کنند.
 
هنگام تعیین اینکه کسب و کار شما به چه نوع نام تجاری نیاز دارد، این جنبه های نام تجاری خود را در نظر بگیرید.
 
داستان سرایی
اساسا، داستان ها در مورد ارتباط هستند. آنها کلیات را برای همه ارائه می دهند تا با آنها ارتباط برقرار کنند، و تجربیات مشترکی را بین مردم ایجاد می کنند. در تجارت، داستان سرایی می تواند ابزار قدرتمندی باشد، به خصوص در مورد برندسازی. اما، اگر به شما بگوییم که می‌توانید از نام تجاری خود برای گفتن داستان نیز استفاده کنید، چه؟
 
استفاده از داستان ها در نام کسب و کار شما ممکن است غیرممکن به نظر برسد. اکثر نام های تجاری فقط یک یا دو کلمه هستند. چگونه یک داستان می تواند در آن جا شود؟
 
نام های داستان محور از استعاره ها و ارجاعات استفاده می کنند، مانند نایک و آمازون. نایک الهه پیروزی یونان است. آمازون به بزرگترین جنگل روی زمین اشاره دارد. از این نام‌های استعاری، می‌توانیم داستان‌های جذاب را کشف کنیم.
 
داستان نایک ما را به سفری برای موفقیت و پیروزی هدایت می‌کند - تداعی‌های قدرتمند برای یک برند لباس ورزشی.
 
استعاره آمازون از کشف و تنوع بی پایان و مغذی موجود در جنگل های بارانی صحبت می کند. 
نام های کسب و کار داستان محور جذاب هستند. آنها افراد را به سمت خود جذب می کنند. آنها همچنین امتیاز اضافی ایجاد ارتباط بین برند شما و یک داستان تثبیت شده را دارند. هر داستانی پایه ای از ارتباط و ارزش ها را فراهم می کند.
 
اولین برداشت ها
وقتی به برند خود فکر می کنید، باید به این فکر کنید که چگونه می خواهید بلافاصله با مشتریان روبرو شوید. چه نوع تأثیر اولیه ای را می خواهید ایجاد کنید؟ آیا شما یک کمک کننده سرگرم کننده و بی خیال هستید؟ آیا شما یک ستون قابل اعتماد و قابل اعتماد هستید؟
 
پس از بیش از 20000 پروژه نامگذاری و تجزیه و تحلیل صدها هزار ایده نام شرکت، ما پنج دسته نام را مشاهده کردیم.
 
نام های تجاری کلاسیک
یک نام کلاسیک یک کسب و کار را به عنوان سطح بالا یا برجسته معرفی می کند.
 
Vanguard     شرکتی است که با یک نام کلاسیک قدرتمند به موفقیت های بزرگی دست یافته است. نام خود از پرچمدار هوراتیو نلسون در نبرد نیل در سال 1798 گرفته شده است. (می دانم، درست است؟) این نام تجاری را ایمن، قابل اعتماد و مستحکم می کند.
 
در اینجا چند نمونه اضافی از نام های کلاسیک آورده شده است:
 
بارنز و نوبل
 
برکشایر هاتاوی
سنگ سیاه
 
نام‌های کلاسیک می‌توانند به یک شرکت کمک کنند تا در یک صنعت جا بیفتد، یا می‌توانند به یک کسب‌وکار کمک کنند ارزش‌های ثبات و اعتماد را نشان دهد. خدمات حقوقی، املاک و مستغلات، انتشارات و سایر صنایع مستقر معمولاً با نام های کلاسیک به خوبی طنین انداز می شوند.
 
نام های تجاری مدرن / جذاب
نام تجاری مدرن به یک کسب و کار کمک می کند تا به عنوان پیشرفته، نوآورانه و تازه شناخته شود.
 
اپل نمونه ای نمادین از یک نام موفق مدرن و جذاب است. این شرکت کامپیوتری با برداشتی جسورانه و تازه در نامگذاری از HP  و IBMهای موجود در بازار متمایز بود. آنها با نامگذاری خود به نام میوه ای که همه با آن ارتباط دارند، خود را به عنوان رایانه ای روزمره برای مردم عادی قرار دادند.
با نام های مدرن، شما همچنین می توانید چیزی انتزاعی، بصری و موارد دیگر را انتخاب کنید. در اینجا چند شرکت موفق با نام تجاری مدرن آورده شده است:
 
هولو
 
آمازون
 
نایک
 
فایرفاکس
 
نام‌های تجاری مدرن می‌توانند به ارزش‌های یک شرکت مرتبط باشند، مانند نام‌گذاری نایک به نام الهه پیروزی. آنها همچنین می توانند به یک استعاره متصل شوند، همان کاری که آمازون با جنگل های بارانی انجام می دهد.
 
نام‌های مدرن و جذاب جهت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند، و برای شرکت‌هایی که نمی‌خواهند در جعبه قرار بگیرند عالی هستند.

منبع: https://www.lucidpress.com/blog/how-to-pick-great-brand-name