سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوگوموشن چیست؟

 

شما به لوگویی نیاز دارید که ارزش های کسب و کار شما را به اشتراک بگذارد و راهی برای شناسایی برند شما باشد. اما شما به چیزی بیش از این نیاز داریدبه لوگویی نیاز دارید که بتواند بیشترین کار را برای برند شما انجام دهد.

 

انواع مختلفی از لوگوها وجود دارد، اما در این پست، من قصد دارم به این موضوع بپردازم که لوگوی پویا چیست، چرا باید از آن استفاده کنید و چگونه در عرض چند دقیقه یک طراحی لوگوی پویا ایجاد کنید.

آرمکده یک سایت طراحی لوگو است که سابقه درخشانی در زمینه انواع طراحی لوگو دارد. برای دیدن نمونه لوگو های آرمکده کلیک کنید.

 

لوگو موشن چیست؟

یک لوگوی پویا می‌تواند مطابق با زمینه‌ای که در آن استفاده می‌شود تطبیق داده و تغییر کند. برخلاف لوگوهای استاتیک، لوگوهای پویا بسته به محیطشان تغییر شکل می‌دهند.

 

ممکن است جنبه خاصی از لوگو تغییر کند (مثل جهت یک نماد یا قرار دادن رنگ ها)، یا هر بار که لوگو ارائه می شود کل طرح اصلاح می شود.

 

مهم است که به یاد داشته باشید که عناصر اصلی لوگوی شما باید همیشه ثابت بماند. خواه فونت، نماد یا پالت رنگ باشد، باید عناصری وجود داشته باشند که ثابت بمانند تا مردم بتوانند برند شما را بدون توجه به هر چیزی تشخیص دهند.

 

این همان چیزی است که لوگوهای پویا را از کنار هم قرار دادن یک دسته از لوگوهای نامرتبط و نامیدن آنها "پویا" جدا می کند. تفاوت را ببین؟

 

شما تغییرات مختلفی از لوگوی اصلی خود خواهید داشت و به عنوان طرحی برای سایر لوگوهای پویا شما عمل خواهد کرد.

 

چرا باید از لوگو موشن استفاده کنید؟

یک لوگوی پویا به هویت برند شما می افزاید. این فرصتی است برای نشان دادن خلاقیت خود در حالی که میل به تنوع را برآورده می کنید. داشتن یک لوگوی پویا نیز راهی است برای اطمینان از اینکه علامت برند شما به هر طریقی که ممکن است قابل مشاهده است، که به شما امکان می دهد برند کلی خود را مقیاس بندی کنید.

 

زمینه همه چیز است

لوگوی خود را در دستگاه ها و مکان های مختلف به نمایش خواهید گذاشت. با استفاده از یک لوگوی پویا، می توانید کاری کنید که آن به هر دستگاه یا مکانی که در آن است پاسخ دهد. لوگوی اصلی شما ممکن است در کارت‌های ویزیت و صفحه اصلی وب‌سایت شما استفاده شود، اما شما آن را برای عکس پروفایل اینستاگرام خود تغییر دهید یا کوچک کنید.

 

عناصر در حال تنظیم هستند و در عین حال پیام‌ها و تصاویر اصلی را بدون توجه به جایی که لوگوی شما قرار دارد حفظ می‌کنند.

 

بیایید بگوییم استراتژی برندسازی اینترنتی شما شامل نشان دادن تخصص خود در حوزه کاری خود است، اما آفلاین، شما می‌خواهید تمرکز بر روی سلامت کسب‌وکارتان باشد. یک لوگوی پویا می تواند هر دوی این ویژگی ها را منتقل کند. 

نشان دهنده تطبیق پذیری است
نسخه های مختلف لوگو این تصور را ایجاد می کند که کسب و کار شما بیش از یک نقطه قوت دارد. این ثابت می کند که شما با زمان فعلی درگیر هستید و در عین حال به آنچه که هستید به عنوان یک تجارت وفادار می مانید.
 
FedEx     یک نمونه عالی از شرکتی است که از لوگوهای پویا استفاده می کند. زیرمتن زیر نام کسب‌وکار آنها همانند رنگ متن تغییر می‌کند. سگ بازیگوش که یک بسته را تحویل می دهد نیز یک لمس خوب برای خدمات تحویل در خانه است.
 
لوگوهای پویا فدکس
همه می توانند درگیر شوند
برخلاف لوگوهای استاتیک، کارمندان، تیم، خانواده یا دوستان شما می توانند به ارائه ایده هایی برای نسخه های مختلف لوگوی پویا شما کمک کنند. مهم است که ایده های خود را از افراد دیگری که به آن ها اعتماد دارید منعکس کنید تا مطمئن شوید که لوگوی پویا شما توجه را به خود جلب می کند و به یاد ماندنی است، اما از طرح اصلی فاصله نمی گیرد.
 
به هویت برند شما می افزاید
لوگوی شما می تواند بر نحوه درک برند شما تأثیر بگذارد و یک لوگوی پویا می تواند به ارتقای برند شما کمک کند. و هنگامی که نام تجاری شما بیشتر شناخته شد، مخاطبان شما مشتاقانه منتظر خواهند بود تا ببینند در آینده چه چیزی به ذهن شما خطور می کند.
 
به عنوان نمونه ای از شرکتی که از لوگوی پویا به طور موثر استفاده می کند، گوگل متمایز است. آنها تقریباً برای هر مناسبت لوگوی متفاوتی دارند و طرفداران یک لوگوی جدید را پیش بینی می کنند و به سختی هرگز ناامید می شوند!
 
فقط نگاه کنید که آنها برای روز سربازان 2021 چه کردند: 
و گوگل نیز ظاهر جدیدی را برای روز زمین 2021 طراحی کرد:
 
روز گوگل زمین
گوگل حتی یک doodle     ویژه برای روز پدربزرگ و مادربزرگ در سال 2021 طراحی کرد:
 
 
نحوه ایجاد یک لوگوی پویا
بنابراین اکنون که می دانید چیست و چرا باید از آن استفاده کنید، بیایید نحوه ایجاد یک لوگوی پویا را توضیح دهیم.
 
1. عنصر پویا را انتخاب کنید
عناصر طراحی مختلفی برای ساخت لوگو وجود دارد، از جمله تصویر، پالت رنگ، نماد و حرکت.
 
تصاویر
تصاویر نقش مهمی در لوگوی پویا شما دارند. این اغلب قابل تشخیص ترین قسمت یک لوگو است که به معنای نشان دادن برند در یک تصویر واحد است.
 
AOL     و Nickelodeon     به این دلیل مشهور هستند. برای مثال، شبکه تلویزیونی کودکان، از نماد متفاوتی برای هر برنامه استفاده می‌کند، اما فونت پرانرژی نارنجی و بازیگوش را در سرتاسر آن ثابت نگه می‌دارد. انجام این کار از جنبه سرگرم کننده برند صحبت می کند و در عین حال با هر نسخه از لوگوی آنها فورا قابل تشخیص است.
 
لوگو پویا نیکلودئون
رنگ ها
MTV     به طور موثر از تغییر رنگ استفاده می کند و رنگ های "M" و "TV" را در هر نسخه از لوگوی خود جایگزین می کند. توانایی تغییر پالت رنگی آن‌ها به MTV     اجازه می‌دهد تا مانند موسیقی‌ای که پخش می‌کند خلاق و متنوع بماند.
 
لوگوهای پویا MTV 
منبع: Logopedia 
نمادها
برای ترویج گردشگری به شبه جزیره نوردکین (که در بالای اروپا قرار دارد)، یک لوگوی پویا برای مدل سازی تغییرات منطقه در جهت باد و دما ایجاد شد. در وب سایت گردشگری، نماد آرم هر 5 دقیقه بر اساس داده های فعلی هواشناسی شکل، رنگ و جهت را تغییر می دهد.
جنبش
افزودن حرکت به لوگوی شما آن را در زمان واقعی پویا می کند، زیرا درست در مقابل چشمان مشتریان شما تغییر می کند! این یک راه عالی برای ایجاد لوگوی خود در چند رسانه ای است و این تصور را ایجاد می کند که شما یک برند آینده نگر و خلاق هستید.
 
Shazam، برنامه‌ای که آهنگ‌ها را بر اساس یک کلیپ کوچک شناسایی می‌کند، از حرکت در لوگوی خود استفاده می‌کند تا بلندگویی را نشان دهد که دائماً در حال پخش است، که نشان می‌دهد با محصول آنها، موسیقی هرگز متوقف نمی‌شود.
 
 
2. لوگوی اصلی خود را در نظر بگیرید
برخی از عناصر لوگوی اصلی شما باید در هر نسخه از علامت حفظ شود. به یاد داشته باشید، هدف یک لوگو (پویا یا غیر پویا) نشان دادن کسب و کار شما است. در حالی که داشتن یک لوگوی پویا و جلب توجه مهم است، آنچه مسلماً مهم‌تر است حفظ آن در خانواده برند است.
 
3. طراحی ساده داشته باشید
لوگوهای ساده بر برجسته کردن مهمترین بخش های شخصیت یک برند تمرکز دارند. این شامل تمرکز بیشتر روی جنبه هایی مانند رنگ ها و فونت ها و همچنین بر تقطیر ایده ها به ساده ترین شکل آنها می شود. شما یک لوگوی شلوغ و شلوغ نمی خواهید. ساده نگه داشتن آن تضمین می کند که یک لوگوی برنده دارید.
 
4. به تطبیق پذیری فکر کنید
یک لوگوی پویا خوب را می توان در روش ها، شکل ها و موقعیت های مختلف استفاده کرد. انتخاب لوگوی قابل تغییر اندازه، چاپ و یا قرار دادن در رسانه های مختلف، برند شما را برای مخاطبان هدف شما بیشتر نمایان می کند. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تطبیق‌پذیری لوگو این است که در مورد جایی که از آن استفاده می‌کنید (کارت‌های ویزیت، رسانه‌های اجتماعی، هدر وب‌سایت، کالا و غیره) فکر کنید.
 
نکاتی که باید قبل از ایجاد یک لوگوی پویا در نظر بگیرید
این سرگرم کننده است، جالب است، جذاب است، اما یک لوگوی پویا برای همه مناسب نیست. همانطور که در حال تصمیم گیری در مورد نوع لوگویی هستید که می خواهید برای کسب و کار خود ایجاد کنید، موارد زیر را به خاطر بسپارید:
 
«دینامیک» را با «بهتر» اشتباه نگیرید
لوگوهای استاندارد هنوز هم نوع لوگوی مورد استفاده هستند، به خصوص زمانی که هدف شما ایجاد تصوری از بی زمانی و تداوم برندتان باشد. همانطور که گفته شد، لوگوهای پویا به شما امکان می دهند دائماً نوآوری کنید، که ممکن است مطابق با تصوری باشد که می خواهید دیگران از کسب و کار شما داشته باشند.
لوگوهای پویا باید به تنهایی بایستند
به خاطر داشته باشید که مشتریان در مقاطع زمانی مختلف یا از طریق رسانه های مختلف با برند شما تعامل خواهند داشت و هر لوگویی که می بینند احتمالاً تنها لوگویی است که با برند شما مرتبط می کنند. به همین دلیل، هر تغییری از لوگوی شما باید دارای ستون فقراتی باشد که از کل برند شما در یک عکس پشتیبانی کند.
 
بدان که تو کی هستی
قبل از طراحی انواع لوگو که آن را به شما منتقل می کند، کاملاً مطمئن شوید که پیام برند شما چیست. اگر در مورد آنچه می‌خواهید با هر نسخه از لوگوی خود بگویید مطمئن نیستید، بهتر است اصلاً آن را نگویید!
 
به سوی تو
اکنون که تمام اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک لوگوی پویا را دارید، وقت آن رسیده است که شروع کنید! از ابزار طراحی لوگوی ما برای ایجاد لوگوی اصلی خود استفاده کنید و می توانید تغییرات لوگو را در مجموعه طراحی ما آزمایش کنید.
 

منبع: https://www.tailorbrands.com/blog/dynamic-logos