سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع کاتالوگ

 

 در حالی که اکثر مردم تمایل دارند کاتالوگ را به عنوان راهنمای خریدی که توسط یک فروشگاه خرده‌فروشی تولید می‌شود تصور کنند، انواع دیگری از قالب‌های کاتالوگ وجود دارد که در تجارت مفید هستند. برخی از کاتالوگ ها برای سازماندهی مجموعه ای از مواد و برای ارزیابی اموال فیزیکی متعلق به یک شرکت یا نهاد دیگر استفاده می شوند، در حالی که سایر انواع کاتالوگ برای انجام تحقیقاتی مفید هستند که برنامه های بازاریابی را مطلع می کند.

 

 نمونه لوگو های آرمکده را در این لینک ببینید.

 

کاتالوگ محصولات خرده فروشی به بازار کالا

شاید آشناترین نوع کاتالوگ توسط موسسات خرده فروشی برای فهرست کردن و عرضه محصولات خود به مشتریان فعلی و بالقوه تولید شود. این دفترچه های فروش فهرستی از محصولاتی هستند که یک شرکت برای فروش در فصل جاری ارائه می دهد. آنها معمولاً به گونه‌ای طراحی می‌شوند که شامل عکس‌های محصولات، نام و شماره اقلام، توضیحات محصول و گاهی اوقات قیمت باشند.

 

کاتالوگ های خرده فروشی همچنین شامل اطلاعات سفارش و حمل و نقل، آدرس شرکت، خط مشی بازگشت و مهمتر از همه، کپی است که برند شرکت را تبلیغ می کند. هر جنبه ای از کاتالوگ برای منعکس کردن یک تصویر و تبلیغ پیام شرکت طراحی شده است. به عنوان مثال، یک شرکت پوشاک که برای زنان با جثه بزرگ‌تر عرضه می‌کند، ممکن است قدرت و جذابیت جنسی را به اشتراک بگذارد، در حالی که یک تولیدکننده لباس کودکان بوتیک ممکن است حس خلاقیت و هوس را در مواد تبلیغاتی خود القا کند.

 

چاپ در مقابل کاتالوگ دیجیتال

در حالی که فناوری حجم زیادی از خریدهای خرده فروشی آنلاین را به حرکت درآورده است، بسیاری از کاتالوگ ها هنوز در قالب نسخه چاپی تولید می شوند. یک نسخه فیزیکی که به صندوق پستی مصرف کننده می رسد و می توان آن را نگه داشت، به راحتی چندین بار مشاهده کرد و به سایر مشتریان بالقوه ارسال کرد، همچنان دارای ارزش تبلیغاتی زیادی است. خریدهای خرده فروشی بزرگ، به ویژه در طول فصل تعطیلات کریسمس، اغلب باعث افزایش تعداد کاتالوگ های خرده فروشی تولید شده و ارسال مستقیم به مصرف کنندگان می شود.

 

شاید یکی از معروف ترین کاتالوگ های خرده فروشی، کاتالوگ کتاب بزرگ سیرز باشد که بیش از 100 سال در دست چاپ بود. در طول تاریخ خود، طیف گسترده ای از اقلام از جمله زین اسب، سیستم های نمایش فیلم، کاغذ دیواری، رنگ، وسایل خانه و حتی لباس را به فروش رساند. در حالی که این شرکت دیگر کاتالوگ عمومی خود را تولید نمی کند، به جای آن نسخه آنلاین را انتخاب می کند، هنوز کتاب آرزوهای کریسمس خود را برای فصل خرید تعطیلات تولید می کند.

 
کاتالوگ برای موجودی و مواد
دو نوع دیگر از فهرست‌های کاتالوگ عمدتاً برای استفاده داخلی در زمانی که شرکت‌ها نیاز به پیگیری موجودی برای فروش و قطعات لازم برای نگهداری تجهیزات تولید دارند، رزرو می‌شوند. برنامه‌های نرم‌افزاری فهرست‌نویسی می‌توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا موجودی‌ها را پیگیری کنند، شمارش دقیقی از تعداد موجود برای هر کالای موجود در انبار را به دقت حفظ کنند، هر بار که یک محصول فروخته می‌شود تعداد آن‌ها را کاهش دهد و نیاز به سفارش مجدد پس از رسیدن به آستانه را نشان دهد. این فهرست نویسی داخلی محصولات تضمین می کند که شرکت دارای موجودی کافی بدون داشتن محصول اضافی در دست خواهد بود.
 
شرکت های تولیدی همچنین ممکن است کاتالوگ قطعات مورد نیاز برای تعمیر تجهیزات مونتاژ خود را نگهداری کنند. فهرست ممکن است شامل موارد مورد نیاز برای تعمیر برخی از قطعات، شماره قطعه و محل قطعه ضروری باشد. زمان از کار افتادن دستگاه را می توان زمانی کاهش داد که اجزای صحیح در انبار موجود باشند، و تکنسین تعمیر و نگهداری دقیقاً می داند که آنها در کجای ساختمان قرار دارند.
 
مجموعه های مورد علاقه فرهنگی
گروه های متخصص در موارد مورد علاقه فرهنگی نوع دیگری از سازمان ها هستند که از کاتالوگ ها استفاده می کنند. موزه‌ها، گالری‌های هنری، انجمن‌های تاریخی و مکان‌های ساختمانی همگی مجموعه‌هایی با اهمیت فرهنگی را جمع‌آوری و نگهداری می‌کنند. کاتالوگ این اقلام تضمین می کند که یک رکورد دقیق برای هر قطعه نگهداری می شود، که گامی ضروری در ارزیابی ارزش آن و بیمه کردن مجموعه است. در بسیاری از این کاتالوگ ها، هم فهرستی از کالای فیزیکی واقعی و هم فهرستی جداگانه از تصاویر دیجیتالی که از کالا گرفته شده وجود دارد.
 
مجموعه داران خصوصی نیز ممکن است فهرست نویسی را یک روش مفید بدانند، به خصوص اگر دارایی ها قابل توجه باشد. به عنوان مثال، یک گردآورنده سکه ممکن است اطلاعات زیادی در مورد مجموعه خود داشته باشد، اما با افزایش مجموعه، برخی از جزئیات ممکن است گم یا فراموش شوند. با این حال، کاتالوگی که مشخصات هر قطعه، مانند نوع سکه، تاریخ ضرب، ویژگی‌های خاص، ارزش تقریبی، وضعیت و کشور مبدا را به تفصیل بیان می‌کند، تمام اطلاعات مهم را در یک نقطه نگه می‌دارد. پایگاه داده الکترونیکی از این جزئیات همچنین جستجوی اطلاعات را در صورت نیاز آسان می کند.
 
مجموعه های کتابخانه و رسانه
بیشتر کودکان هنوز در مورد یکی از اساسی ترین انواع سیستم های فهرست نویسی آموزش می بینند: فهرست کتابخانه. برای چندین دهه، مشتریان مسلح به عنوان کتاب یا نام نویسنده در کشوهای کوچک کارت های تایپ شده برای یافتن کتاب ها جستجو می کردند. سپس، مکانی در کتابخانه برای آنها فراهم شد که بتوانند کتاب مورد نظر خود را پیدا کنند.
در حالی که کارکردهای فهرست کتابخانه ای امروزه اساساً یکسان است، ظهور فهرست های رایانه ای جستجو را بسیار آسان تر می کند. با چند کلیک در یک پایگاه داده الکترونیکی، مشتری کتابخانه نه تنها می تواند بیاموزد که کتاب مورد نظر خود را کجا پیدا کند، بلکه به اطلاعات اضافی بیشتری نیز دسترسی دارد. جستجوها را می توان برای عبارات کلی که گزینه های مختلفی از جمله مواد صوتی، فیلم ها، کتاب های الکترونیکی و مواد مرجع را تولید می کنند، تکمیل کرد. منابع را می توان حتی از کتابخانه های نزدیک به دست آورد یا به صورت آنلاین به آنها دسترسی داشت.
 
مزایای کتابخانه برای مشاغل
صاحبان و مدیران کسب و کار باید با بسیاری از کارکردهای فهرست کتابخانه ای آشنا شوند زیرا این فهرست به نفع تحقیقات بازار و تلاش های تحلیل صنعت آنها خواهد بود. کتابخانه‌های شهرهای بزرگ یا مدارس بازرگانی، مطالب زیادی را از طریق جستجوهای فهرست آنلاین خود برای استفاده عمومی ارائه می‌دهند.
 
به عنوان مثال، کتابخانه عمومی نیویورک یک صفحه تحقیقات بازار با پیوندهایی به اطلاعات سرشماری، استخدام و مالیات، تحقیقات بازار و اطلاعات جمعیت شناختی و پیوندهایی به پایگاه های داده دوره های تجاری ارائه می دهد. در این عصر اطلاعات، فهرست کتابخانه‌ای با مجموعه مرجع گسترده‌اش دریچه‌ای به سوی انبوهی از داده‌های تجاری است.
 
اجزای مهم کاتالوگ
مهم نیست که با کدام نوع کاتالوگ مواجه می شوید، همه کاتالوگ ها چندین جزء مشترک دارند. به طور کلی، همه آنها یک شماره آیتم را به هر ورودی اختصاص می دهند، آیتم را در یک دسته طبقه بندی می کنند و شامل توضیحاتی می شوند که ممکن است شامل مواد مورد استفاده، ابعاد و وزن آیتم باشد. ممکن است یک عکس نیز برای کمک به شناسایی اضافه شود. سایر جزئیات شامل مکان محصول، تاریخ ساخت یا ایجاد و فهرست یا مؤلفه جستجو است که برای کاربر در جستجوی یک مورد خاص مفید است.
 
ایجاد کاتالوگ کسب و کار خودتان
اگر در حال ایجاد یک کاتالوگ برای استفاده داخلی کسب و کار خود یا برای اهداف خرده فروشی هستید، مطمئن شوید که روش ضبط خود را ثابت نگه دارید. اگر اطلاعات مشخص نیست، باید "در دسترس نیست" را پر کنید تا فیلد حفظ شود و در زمان بعدی پر شود. همانطور که کاتالوگ شما رشد می کند، فیلدهای سازگار با دقت بیشتری اطلاعات را به یک برنامه پیشرفته تر منتقل می کنند.
 
نرم افزارهای زیادی برای کمک به ایجاد کاتالوگ کسب و کار شما در دسترس هستند. الگوها به شما کمک می کنند تا داده های خود را سازماندهی کنید و طرحی جذاب برای انتشار ایجاد کنید. هزینه های چاپ احتمالاً اندازه کاتالوگ چاپ شده شما را تعیین می کند، و ممکن است فقط مواردی را که می خواهید در حال حاضر تبلیغ کنید، درج کنید. علاوه بر این، اگر فقط یک کاتالوگ برای استفاده داخلی ایجاد می کنید، یک صفحه گسترده یا پایگاه داده ساده ممکن است به این هدف کمک کند.

 

منبع: https://bizfluent.com/how-4813173-identify-upc-codes.html