سفارش تبلیغ
صبا ویژن

14 نکته طلایی برای یک طراح لوگو مبتدی

 

    یکی از بهترین چیزها در مورد عصر مدرن این است که شما واقعاً می توانید مسیر خود را به عنوان یک خلاق ایجاد کنید. اگر نویسنده هستید، می توانید به سادگی بنویسید. و اگر هنرمند هستید، می‌توانید طرح بزنید یا خلق کنید. بسیاری از «حرفه‌ای‌ها» از مسیر سنتی موفقیت پیروی نکردند، و این اشکالی ندارد. شاید آنها به مدرسه نرفته‌اند - یا رفته‌اند اما مدرک تحصیلی در چیزی کاملاً نامرتبط دارند. شاید آنها قبل از گرفتن کار از دیگران شروع به طراحی لوگو حرفه ای و وب سایت برای دوستان و خانواده کردند.

 

هر چه که باشد، همه یک مسیر را دنبال نمی کنند. این بدان معنا نیست که ما چیزهای مشترکی نداریم. در واقع، من می‌توانم صدها نکته و نظر در مورد تجربه‌ام در این صنعت را به اشتراک بگذارم که شما روزی خودتان آن‌ها را پیدا خواهید کرد. زیبایی این کار همین است حرفه ای به معنای سنتی یا نه، آنهایی از ما با تجربه چیزهای زیادی برای ارائه به تازه کارها داریم.

 

با توجه به آن، من فکر کردم که ممکن است نکاتی را با کسانی از شما که به تازگی در این زمینه شروع کرده اند به اشتراک بگذارم. پس برای آشنایی با قواعد طراحی لوگو و دادن قیمت مناسب و هزینه طراحی لوگو حرفه ای با ما همراه باشید.

 

1. خودتان را محدود نکنید

 

تمرین باعث عالی می‌شود، بنابراین تنها راهی که می‌توانید بهتر شوید، تمرین کاردستی‌تان است. این بدان معناست که دائماً از منطقه راحتی خود خارج شوید و چیزهای جدید را امتحان کنید، از ابزارهای جدید استفاده کنید یا حتی اشکال جدیدی از کار را انجام دهید. در زمینه کاری خود راضی نباشید - یاد بگیرید که آن را تغییر دهید تا استعدادها و رشد خود را محدود نکنید. 

در اوایل، در مواقعی احساس خواهید کرد که صلاحیت انجام پروژه خاصی یا تکمیل کار خاصی را ندارید. طبیعی است، اما اجازه ندهید شما را متوقف کند. برای موفقیت به عنوان یک خلاق، لازم نیست متخصص باشید، زیرا استعداد و مهارت می تواند شما را به همان اندازه پیش ببرد. بیاموزید که تجربه کنید و چیزهای جدید را امتحان کنید و خود را با این تصور که نمی توانید کاری انجام دهید یا دانش ندارید محدود نکنید. بسیاری از چیزهایی که در یک زمینه خلاقانه یاد خواهید گرفت، نیاز به زمان زیادی دارد.

 

Gert Jan Lodder    ، یک گرافیست نسبتا ناشناخته، این نماد سطل زباله را ایجاد کرد که در DeviantArt     موجود است. او برای ساخت این نسخه از هنرمند دیگری الهام گرفت. با این حال، جالب‌تر این است که چگونه او پس از مدت‌ها به دنبال چیزی مشابه این نماد را برای خود ایجاد کرد. خودتان را محدود نکنید - هرگز نمی دانید که از آن چه خواهد شد!

 

 2. نرم افزار خود را بشناسید
 
هنرهای طراحی و گرافیک در عصر مدرن نیاز به استفاده از رایانه های مختلف و برنامه های طراحی دارد. به عنوان مثال، Adobe Illustrator و Photoshop دو برنامه فوق العاده محبوب هستند که احتمالاً در کارنامه خود قرار خواهید داد. صادقانه بگویم، مهم نیست که از چه ابزار یا برنامه ای استفاده می کنید. اگر برای شما کار می کند، پس عالی است!
 
آنچه مهمتر است این است که نکات و نکات نرم افزاری که استفاده می کنید را درک کنید. وقتی کار نمی کنید، آزمایش کنید و با برخی از عملکردهای کمتر رایج آشنا شوید. در یک دوره آنلاین شرکت کنید (SkillShare عالی است) یا یک آموزش عمومی را بخوانید. برای یافتن اطلاعات جدید، انجمن ها و سایت های پرسش و پاسخ مانند Quora را مرور کنید.
 
شما برای ایجاد طرح ها و محتوای خود با نرم افزار کار می کنید، بنابراین مطمئن شوید که در زمان مناسب با آن آشنا هستید.
 
 
3. کار شما بهتر خواهد شد
رشد اجتناب ناپذیر است - به خصوص اگر به طور مرتب هنر خود را تمرین می کنید. این فقط چیزی است که به طور طبیعی در طول زمان اتفاق می افتد. تکنیک‌ها و سبک‌های جدید، برنامه‌های جدید را یاد می‌گیرید و شاید حتی استعدادهای جدیدی را که نمی‌دانستید دارید، کشف خواهید کرد. عملکرد و کارایی شما نیز رشد خواهد کرد. پروژه ها خیلی سریعتر تکمیل می شوند و شما ایده های بهتری خواهید داشت.
مگر اینکه کار را متوقف کنید. این کار را نکن
 
 
4. همیشه حق با مشتری است

بلعیدن این قرص سخت است، مخصوصاً در زمینی که کار از آن خودتان است و خون، عرق و اشک خود را در آن می‌ریزید. متاسفانه همیشه حق با مشتری است. یا، در مورد شما، این چیزی نیست که شما ممکن است برای یک طراحی بخواهید، بلکه چیزی است که مشتری می خواهد.
 
وقتی در میان چیزی هستید که دوست دارید، فراموش کردن اینکه در حال انجام کار واقعی هستید، آسان است. با این حال، دقیقاً همین طور است. شما توسط یک مشتری مامور شده اید که چیزی به انتخاب او ایجاد کنید. شما می توانید یک طرح، تصویر یا محصول نهایی را کاملاً دوست داشته باشید، فقط به این دلیل که مشتری از آن متنفر است.
 
تنها کسی که نظرش در پایان روز اهمیت دارد مشتری شماست. این را به خاطر داشته باشید - در غیر این صورت، زمان زیادی را صرف پدال زدن به عقب خواهید کرد.
 
5. بلاک خلاق یک چیز واقعی است

در برخی مواقع، شاید سال‌ها بعد یا احتمالاً فردا، بنشینید تا کارهایی را انجام دهید و مانند دویدن با سر به دیوار خواهد بود. بلوک خلاق حتی برای بهترین ما اتفاق می افتد و می تواند خرد کننده باشد. وقتی این اتفاق افتاد، آن را تصدیق کنید و تمام تلاش خود را برای حرکت به جلو انجام دهید. معطل نکنید و تسلیم نشوید  حداقل، فوراً.
 
با جست و جوی الهام، راه هایی را بیابید تا جنبه خلاقانه خود را دوباره احیا کنید. شاید "چیز" شما پخش یک موسیقی عالی و وارد شدن به آهنگ باشد؟ شاید ترجیح می دهید به کارهای دیگر طراحان و هنرمندان نگاه کنید؟ شاید بخواهید به بیرون بروید و مدتی در چمن مدیتیشن کنید؟ هر کاری که لازم است انجام دهید تا جلو بروید.
هر چه زودتر بفهمید که بلوک خلاق واقعی است، سریعتر می توانید بر آن غلبه کنید. و در مورد آن اشتباه نکنید - به شما ضربه خواهد زد.
 
6. نمونه کار طراحی خود را اولویت بندی کنید

در یک زمینه خلاقانه، نمونه کارها در اصل تنها رزومه ای است که همیشه به آن نیاز دارید. شما می توانید آن را به مشتریان بالقوه نشان دهید تا آنها نقطه پرش داشته باشند. آنها می توانند مهارت های طراحی شما را ببینند و بسنجید که آیا سبک شما با نیازهای آنها مطابقت دارد یا خیر. به همین دلیل بسیار مهم است که سبد خود را در اوایل اولویت بندی کنید.
 
یک وب سایت راه اندازی کنید تا به عنوان یک مجموعه عمومی و حرفه ای عمل کند. از تکنیک های طراحی و محتوایی استفاده کنید که مشتری ممکن است بخواهد در سایت خود ببیند. مهمتر از آن، هنگام پذیرش کار، به این فکر کنید که قرار است در آن نمونه کار چگونه به نظر برسد. گاهی اوقات مجبور می شوید یک پروژه را فقط برای به پایان رساندن بپذیرید، اما این بدان معنا نیست که باید آن را در مجموعه خود بگنجانید. فقط بهترین های خود را به نمایش بگذارید.
 
برای مثال عالی از این در عمل، به مجموعه حرفه ای Grant Burke مراجعه کنید. او یک طراح گرافیک آزاد مقیم تورنتو است که نام خود را در مدار دست و پا کرده است. یکی از چیزهایی که ممکن است بلافاصله متوجه شوید این است که طراحی اولیه صفحه اصلی او بسیار متناوب است. اما با اسکرول کردن صفحه به پایین، با محتوای بصری بیشتری مواجه می شوید که توانایی او را در ایفای چندین نقش خارج از طراحی گرافیکی برجسته می کند.
 

منبع: https://logogeek.uk/graphic-design/14-tips-when-starting-out/